21 Haziran 2011 Salı

Sevgi Cini [MİM]





Mimarlık okuyan fakat mesleğine karşı hiç duyarlı olmayan ya da duyarlı olduğunu yansıtamayan, otsumimar tarafından mimlenmişim :P

Mimin konusu;

''Sihirli bir lambadan Cin çıksa ve size dilek dileme lüksü tanısa, ne dilerdiniz ?''

****

Mimin konusunu teşkil eden soruyu, daha önce de sormuştum kendime...

Cevap tema olarak hiçbir zaman değişkenlik göstermedi.

Dileklerim, kendimden daha çok insanlık için oldu hep.

Öyle somut şeyler, fiyakalı ve göz dolduran şeyler, hiçbir zaman aklıma gelmedi.

Çok maymun iştahlı biri olduğumu düşünmeme rağmen...

Aslında hep mantikla hareket ettiğimi sanıyorum, gün içinde.

Ta ki aynanın karşısına geçene kadar.

Yani yalnızlığımın sessizliğiyle kalana kadar...

****

Benim dileğim ''Sevgi'' olurdu.

Ben normal bir insanın ihtiyacı olan her şeyin temelinin ''Sevgi'' olduğunu düşünen biriyim.

Bir çoğumuzun aşina olduğu bir hikaye vardır;

Kadın eve gelir, kapının önünde oturan üç kişi vardır. Adlarının Sağlık, Zenginlik ve Sevgi olduklarını söyleyen üç kişi.

Kadın şaşırır, evinin önünde oturan bu üç kişinin nereden geldikleri hakkında bilgi edinmek ister.

Kadın tam soruyu soracakken, içlerinden birisi ''Hangimizi evinizde istersiniz ? Üçümüzden biri ömrünüz boyunca sizinle olacak.'' der.

Kadın bunun önemli bir karar olduğunu ve nihai kararı içerideki eşi ve çocuklarıyla birlikte verebileceklerini söyler.

Kadın içeri girer, eşine ve çocuklarına olanları anlatır.

Eşi, çocukları ve kendisi arasında hep bir ağızdan sesler çıkmaya başlar.

Eşi zenginlik isterken kızı ve oğlu sağlığı isterler...

Yoğun bir tartışmadan sonra, dışarıya çıkan kadın ''hem Sağlık hem de Zenginlik olamaz mı ?'' der.

''Hayır sadece birimizi seçmek zorundasınız.'' yanıtını alan aile tekrar içeri girer ve tartışmaya devam ederler.

Bir süre sonra kadın heyecanla kapıyı açar ve ''Tamam kararımızı verdik, biz Sevgi'yi istiyoruz'' der.

Sevgi oturduğu yerden kalkar ve kapıya doğru yönelir.

Kadın adının Sevgi olduğunu söyleyen kişinin içeriye girince neler olacağını merak içinde izlerken,

yerinden kalkan Sağlık ve Zenginlikte, Sevgi ile birlikte evin kapısından içeri girmek için yönelirler.

Kadın kızarak ''İyi de madem hepiniz içeri girecektiniz, neden bizi bu zamana kadar oyaladınız ?'' diye söylenmeye başlar.

İşte tam bu anda söz Sevgi'ye geçer;

''Sağlık ve Zenginlik, Sevginin gölgesi gibidir. Sevgi nereye giderse O'nlarda oraya giderler.''

****

-Bizim insanlık olarak Sevgiye çok ihtiyacımız var.

-Sokakta yürürken karşılaştığımız insanlara bu dünyadan değilmişiz gibi davranmak, somurtmak, burun kıvırmak...

-Sahilde köpeğiyle gezintiye çıkmış birine, merhaba dahi demeden eğilip sadece köpeğini okşamak...

-Toplu taşıma araçlarında seyir halinde iken, yanımızda oturan kişinin yüzüne bile bakmamak...

-Asansörlerde istediği kata çıkmak için binmiş insanların birbirleriyle sohbet etmek yerine, kafalarını kaldırıp kat numaralarını seyretmesi, öflemesi, püflemesi...

-Daha önce hiç tanımadığımız bir ebeveynin kucağında bebeğe ilgi göstermek ya da ilgi gösterme eğiliminde bulunmak, Kaş göz oynatmak,

Fakat bebeğin ebeveynine her hangi bir tepkide bulunmamak.

****

Tüm bunların ve günlük hayatımızda sıkça karşılaştığımız bu davranışların, temel eksiğinin ''Sevgi'' olmadığını söyleyebilir miyiz ?

****

Sevgi ve mutluluğun ruhunuzu ısıtan giysileriniz olması dileğimle...

Saygı ve Sevgilerle...

28 yorum:

OtsuMimar dedi ki...

Ooo vay takdir ettim ;)
Kendimide ezik hissettim ben neden somutlaştırmışım dileklerimi diye. Biraz bencil olduğumu düşündüm. Sonrada hayatta hiç acı çekmediğim için yahut hiç yalnız kalmadım için, belki de en önemlisi hep sevgi pıtırcığı olduğum için; Sevgisizlik nedir bilmedim bu yüzdendir dedim soyutluktan uzaklaşıp somutluğa yönelmem. Yine de bu bahane değil.
Unuttuğum birşeyi bana tekrar hatırlattığın için teşekkür ederim, başkalarının gülümsemesiyle mutlu olurdum ben bir zamanlar..bunun için uğraş verirdim,insanları mutlu etmek için küçük şeyler yapardım.
Yazın bana bunu tekrar yapma zamanın geldiğini hatırlattı.
Teşekkür ederiiimmm :)

Cyberduck dedi ki...

Ben de negatif bir insan olduğumu söyleyemem ki (:

Eğer böyle bir şey söyleyecek olursam, yalan temalı mim konusuna ciddi manada ''return'' yapmam gerekir :P.

Bunu en iyi arkadaşlarım bilir.

Yeri ve zamanına göre değişkenlik gösterir kişiliğim;

bazen en absürd konuların bile dibine vuran ben, bazen holding yöneticisinin firma bünyesinde istihdam ettiği kişilerle yaptığı toplantı ciddiyetiyle konuları ele alırım...

Sevginin yeri apayrıdır, en nihayetinde de böyle olmalıdır.

Aksi halde kişiliğimizden ve tabiatımızdan taviz vermeye başlarız.

Göklere yücelmiş bir kartal gibi durmak varken, neden irtifa kaybetmekte olan bir uçağın duruşunu seçelim ki ?

Biri teknolojinin şaheseriyken, diğeri amaçlı bir tasarımcının (Tanrı) kusursuz mükemmelliğini yansıtan mahluk.

Fakat sen de şanssız değilsin. Bunu tüm samimiyetimle söylüyorum...

En azından ne yapman gerektiğinin reel bilincindesin. İstikametin her ne olursa olsun, bir süre sonra doğru yola sapacağın aşikar.

Bir de hiçbir şeyin farkında olmayan insanlar var, serseri bir mayın gibi oradan oraya salınıp duruyorlar, git denilen yere gidiyor - dur denildiği yerde duruyor. Robotikleştirilmiş, Dışsallaştırılmış bir mekanizma edasıyla...

Senin kendinde eksikliğini hissettiğin duygu durumunu şu şekilde özetleyebiliriz;

Bazen bizi aydınlatan ışığı kısa süreliğine kaybederiz,

Bu noktada eğer niyetimiz halis ise, bir vesile tarafından ışığın tekrar kalbimizin cidarına kadar nüfuz etmesine olanak sağlarız.

@//:''başkalarının gülümsemesiyle mutlu olurdum ben bir zamanlar..bunun için uğraş verirdim,insanları mutlu etmek için küçük şeyler yapardım.
Yazın bana bunu tekrar yapma zamanın geldiğini hatırlattı.''

burada da bahsettiğin gibi :) Sen her şeyin farkındasın. Sadece yapman gerekenleri biraz ertelemiş olabilirsin...

Psikolojik bazda değerlendirmek gerekirse, bir geçiş dönemi olarakta addedilebilinir.

Şu kelimeleri hiçbir zaman aklından çıkarma,

Berraklık
Duruluk
Sakinlik
Nezihlik
Vefa
Merhamet
Salih (erkek) ve Saliha (kadın)

Neyse yine açtım ağzımı yumdum gözümü :P

****

Saygı ve Sevgilerle...

OtsuMimar dedi ki...

Sen aç ağzını yum gözünü ben okurum ;)
Şanssız değilsin demişsin ya evet çok doğru bir tanı.Özellikle bu aralar o kadar şanslı hissediyorum ki, kötü şeyler olacak diye korkmadan edemiyorum! Hani derler ya her şey tıkırında benim hayatımda şuan. Psikolojim ondan ötürü bir türlü oturamıyor her şeyin mükemmelliğini kabullenemiyorum bir türlü. Hayat gerçekten çok garip. Biz insanlar kukla gibiyiz, ordan oraya! Bir dakikada neler oluyor.Kendimi tekrar bulmaya çalışıyorum karmaşada,kalabalıkta..
biliyo musun ben senın çok pozitif olduğunu düşünüyorum :)
Seni gidi sevgi pıtırcığı senii =)

Cyberduck dedi ki...

Konularıma yorumsal anlamda çok az katılım olsa da,

ben buna rağmen, sadece senin yazılarıma olan ilgin için bile saatlerce yazabilirim.

Bunu tüm açık yürekliliğimle söylüyorum!

****

Benim düşüncelerime ve fikirlerime yalnızca hak eden şahsiyetler erişebilir.

Bu bağlamda hiç mütevazı olamayacağım.

Öyle kolay kolay da, çalakalem yazan biri değilim.

Olmam da...

****

(: Evet şanslısın,

Cenab-ı Hakk haleti ruhiyeni daim eylesin.

Günün sakinliği ve telaşsızlığı hep seninle olsun...

Kanımca bunu hakeden bir kişiliğe sahipsin.

****

Ben mi pozitifim ? :P Hem de Ultimate pozitif

Eh o zaman beni okuyunca aynaya bakmış kadar oluyorsundur, değil mi ?

Çünkü ben de senin adına aynı şeyleri düşünüyorum :).

:P Seni Sevgi Pırıltıcığı Senii...

****

Saygı ve Sevgilerle...

OtsuMimar dedi ki...

öhöm öhöm :) demek konulara katılımım az, bundan sonra konular üzerinde yazmayı deniyeceğim bayım :)

Ne mutlu ki bana düşüncelerini hak etmişim, seni tanımışım ki..
Yazıların,yorumların benim için önem taşır nitelikte :)

Teşekkür ederim:) İyi dileklerin için:) Benimde senin için pozitif dileklerim var :) Allah herkesi iyiliklerle karşılaştırsın :)

Cyberduck dedi ki...

Ay ay Ay ay Ay...

Bak sen şuna bak (:

Konularıma katılımının az olduğunu düşünüyormuşta,

:P Miş miş de Muş muş...

Yahu ben yanlış anlaşılmaya müsait olmadığını ya da bir hiciv potansiyelini içerisinde barındırmadığını düşünmememe rağmen, senin böyle bir anlam çıkarımsaman, biraz tuhafıma ve de çok hoşuma gitti :P diyebilirim.

Ben böyle spontane / gayri ihtiyari gelişen durumlara bayılıyorum ya :) Tıpkı farkında bile olmadan arkadaşının fotografını çekmeye benziyor, bu durum.

Yazı ve ifadelerime çok dikkat ve rikkat gösteririm.

Hem de öyle böyle değil :P

Bak ben ne yazmışım;

''Konularıma yorumsal anlamda çok az katılım(ın) olsa da,''

Sonradan ilave ettiğim ve parantez içerisine aldığım 2. tekil şahıs ekini ihmal etmem, Benim Yerli Malı Haftası'nda, İngiltere'nin Londra Şehri'nin Greenwich Kasabası'ndan geçtiği varsayılan 0 derece başlangıç meridyeninin altında, sabah kahvaltısı yapmak istemem kadar imkansız bir durumdur :P.

****

Gece gece epey güldürdün beni yahu (:

Ben senden gayet memnunum, Benim sözüm diğerlerineydi...

E madem konularıma yeteri kadar ilgi göstermediğini düşünüyorsun :P bu durumu ben de senin özgür ferasetine bırakıyorum :D. Vallaha çok güldürdün beni ya :P

Belliki, ihtiyacım varmış bu kadar gülmeye (: Allah'ta seni güldürsün emi (:

Seni Şirinzel Seni =)

****

Saygı ve Sevgilerle...

OtsuMimar dedi ki...

ohohohoh :D
bak bende güldüm şimdi, hey ben lanett olasıı komik şey ay şeker ben :P
daha önce hiç çok şımarık olduğumu söylemiş miydimm :P
Neyse neyse evet ben yanlış anlamışım :) aslında biliyor musun yanlış anlamamıştım da :P dur bi güldüreyim dedim gece gece :D hahaah ay ben mi yanlış anlıycam yoksa hehe koskaca ben :P
şaka bir yana güzel bir açıklama olmuş sağol ;)
gece gece de uğraştırdım seni açıklama yapıcan diye, neyse artık :P
kanal d tegv var tavsiyem onu izle :)
İyi geceler:)

OtsuMimar dedi ki...

ayy ne kadar kabayım yaa koskaca yazmışım :) neyse vaziyet anlaşıldığına göre gidebilirim artık :D

G R İ ❥ dedi ki...

vaav - empati de kura biliyor mus ..
negzel :)

Cyberduck dedi ki...

:P Gülünmeyecek gibi değil ki,

Dünden beri periyodik olarak gülüyorum.

Hatta ev arkadaşımında dikkatini çekmiş bu durum. ''Ahmet, iyi misin ? oğlum''diye bir çıkış bile yaptı :D.

****

Neyse bak biraz daha gülelim. Dur durak bilmeyelim...

Twitter'da BensuuOzdemir nickli biriyle aramızda geçen tuhaf diyalog :P.

hiç bir değişiklik yapmaksızın, orijinal şekliyle c/p yaptım.

Olay şu şekilde gelişti;

@BensuuOzdemir; Ayyy ev kuşu oldum resmen yaaa

@1den1e; bir de kuşun evi olmak var ;) o daha mı iyi ?

@BensuuOzdemir; Onu bilmiyorum :)

@1den1e; onu bilseydiniz, klavyenin ''A'' tuşuna bile dokunmazdınız zaten :P

@BensuuOzdemir; Ezildim.

@1den1e; Bu noktada da MTV'nin hazırlamış olduğu mash-up'ları dinlemenizi tavsiye ederim :P

:P Aslında bu durum benim reverse engineering mentalitesine olan ilgimden ötürü, tezahür etti.

E makineciyiz ya, olsun o kadar da...

Değil mi ? (bir de bu gibi durumları onaylatma ihtiyacı doğar, zihniyetimde :P)

****

Biri şımarık mı dedi ? :P

Daha önce Avril Lavigne dinleyen herkes, belli potansiyometrajda şımarıktır zaten :P

Sen de O'nlardan 1'i olmalısın :P

Zaten bendeki gizil değeri ifşa etmeye bile gerek yok :D Her şekliyle sırıtıyor zaten.

Muzır ve muzip bir kişilik olduğum :P

****

Bu arada konuya ilişkin açıklamayı beğendiğine sevindim :).

Ne uğraşması canım, zevk-ü sefa ile yazdım :).

Keşke hep böyle durumlar, zuhur edebilse :).

Edebilse, biz de eğlencenin çanağına oturtsak :P.

Tegv'i izleyemedim ya :( arkadaşlar film izliyordu ben de uyuyakalmışım :). cevap yazmak bu güne nasipmiş.

****

İyi günler,

Saygı ve Sevgilerle...

Cyberduck dedi ki...

@Lô - Lâ;

Belli ki sizin empati anlayışınızla örtüşmüyor :D.

****

Saygı ve Sevgilerle...

G R İ ❥ dedi ki...

Ya da sizinki ile ortusmuyor ; )

Bu biraz yumurta tavuk olayina donunustu gibi : )

Berlinden sevgilerle ..

Cyberduck dedi ki...

@Lô - Lâ;

Beni doğruladığınız için teşekkür ederim :)

Evet sizin empati anlayışınız, benimki ile örtüşmüyor :)

Durumu paradigma haline getiren sizsiniz :P ben sadece özgür fikrimi beyan ediyorum, siz çapraşıklaştırıyorsunuz.

****

Türkiye'den saygı ve Sevgilerle...

****

Saygı ve Sevgilerle...

G R İ ❥ dedi ki...

Haydaaaa : )

Simdi kabak bana mi patladi ....

Empati sinirsiz olur, siz sinir belirliyorsunuz sayin cyberordek :)

Turkiyeme sevgiler ..

OtsuMimar dedi ki...

Bende heves ettim, bende söylicem :)
Ahmet iyi misin :P

Twitter muhabbetine harbi güldüm, bak yine gülüyorum hiiii :D

Aaaa ben hiç dinlemedim Avril mesela o kim tanımam bile :P o kadar yanii :D

Tegvi izlemediğin için seni kınıyorum :P
Kın kın kın :P

Msnden beter yaptık blogunu :D

Cyberduck dedi ki...

@Lô - Lâ;

Empati sınırsız mı olur ?

O zaman ben sizi kütüğüme geçireyim, sınırsız empati kuralım sizinle :P

Allah allah...

yeni yeni kaideler yeni yeni spesifikasyonlar kurguluyorlar kendilerince :P.

****

Saygı ve Sevgilerle...

G R İ ❥ dedi ki...

İyi bundan boyle kendimce degil (ki bu biraz kucumseyerek geldi ya neyse) artik vende bir sinir koyar, olcup bicerim ..

Dogrusu bu ya (kisisel dusunceler kaideyi bozmuyormys ; )

Saygiyla

Dip, istersen sevgili ordek, ben seni kutugune alayim .. Bak neler ogrenirsin .

Cyberduck dedi ki...

Kişisel düşüncelerin muhtevasında suiniyet var ise, kaidede bozulur karinede...

Ayrıca,

Sizin tasvirinizle;

''sınırsız empati kurmayı öğrenecek isem''

Siz adresinizi verin, ben size gerekli bütün evrakları yollayayım (:

''Bu kurs kaçmaz (!)'' şiarını benimseyip,

beni alesta kütüğünüze geçirin :)

Siz de rahat edin ben de...

****

Saygı ve Sevgilerle...

G R İ ❥ dedi ki...

tamam sayin cyberduck, haklisiniz!

yorumsuz

Cyberduck dedi ki...

Estağfurullah efendim,
sizin ya da benim haklı olup-olmadığımızdan ziyade,
orta noktayı nasıl bulabiliriz (:
bendeki niyet, tamamen bu merkeze endekslidir.

****

Sizi incitti isem özür dilerim.

Bu arada miraç kandiliniz kutlu olsun (:

****
Saygı ve Sevgilerle...

G R İ ❥ dedi ki...

estagfurullah sayin cyberduck ..

uzlasmaya gerek yok, nihayetinde farkli fikirler insanlari farkli dusunmeye zorlar .. biz sadece birbirimizin dilini bilmedigimizden catistik diye dusunuyorum ..

sizin gorusunuze saygi duyuyorum .. ama illa hemfikir olacagim diye de bir kural yok, degil mi .. : )

---

sizin de kandiliniz mubarek, ibadetleriniz kabul olsun efendim ..

dualarda bulusmak dilegiyle ..

sevgiyle . : )

Cyberduck dedi ki...

:) Anlayışınız dolayısıyla size tekrar teşekkür ederim.

Biz birbirimizin diline aşina olana kadar, bu gibi küçük çaplı infialler yaşanabilir :P

Bende sizin görüşünüze azami saygı duymaya gayret gösteriyorum (:

Dualar hep bizimle, ya da bizlerle...

****

Dua ile,
Sevgilerle...

G R İ ❥ dedi ki...

ala ...

: )

Cyberduck dedi ki...

e başlangıç canım :P o kadar da olsun...

G R İ ❥ dedi ki...

bak simarcam o olcak : )

Cyberduck dedi ki...

içindeki çocuğa ne yaptıysa gem vuramamış bir kişinin, hakkıdır şımarmak (:

G R İ ❥ dedi ki...

: )

Cyberduck dedi ki...

Ne o sizde O'nlardan birimisiniz yoksa ?

(: Sevimsediğinize göre...